Aktywna Tablica
Aktywna Tablica
Wyposażenie szkoły w tablice interaktywne daje szansę na edukację na poziomie XXI wieku. Społeczeństwo cyfrowe - to realia egzystencji i funkcjonowania naszych uczniów, dlatego też przed edukacją wyzwanie - wychodzić naprzeciw, dotrzymywać kroku postępowań w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych.
W roku szkolnym 2018/2019 w Szkole Podstawowej nr 202 w Łodzi realizujemy rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych "Aktywna tablica".
Efekty sposobu nauczania i uczenia się:
- zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów,
- znacznie większa różnorodność wykorzystanych materiałów edukacyjnych w czasie lekcji,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
- dostęp do różnorodnych programów i bieżących informacji znajdujących się w komputerze i internecie.
W ramach realizacji programu rządowego wzięliśmy udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli TIK w nauczaniu pod nazwą "Aktywna tablica w łódzkich szkołach" współpracując ze szkołami SP 168, SP 205, SP 192, SP Stowarzyszenia Oświatowego Twoja Szkoła.
Sposoby realizacji:
- wymiana poglądów i doświadczeń,
- dzielenie się przykładami dobrych praktyk - lekcje modelowe,
- uczestniczenie w wydarzeniach VI Weekend z technologią informacyjną w ŁCDNiKP,
- stosowanie TIK w procesie edukacyjnym na każdym etapie edukacyjnym.
W Szkole Podstawowej nr 202 odbyła się lekcja modelowa z elementami oceniania kształtującego, korelująca geografię z językiem niemieckim "Wielobarwność krajów Europy".
Celem ogólnym było popularyzowanie wiedzy o krajach Europy. Kryteria sukcesu/ Ma Co Be ZU to:
ugruntowanie wiedzy nt. walorów turystycznych Europy i posługiwania się w języku niemieckim podstawowymi pojęciami związanymi z geografią Europy.Na lekcji wykorzystano komputer, rzutnik multimedialny, tablice multimedialne i inne.
W ramach programu "Aktywna tablica" zrealizowany został blok lekcji, które dały możliwość prezentowania umiejętności informatycznych uczniów II etapu edukacyjnego:
- tworzenie bloków w programie Scratch,
- zgadywanie liczb w programie Scratch,
- gry w Scratchu.
Uczniowie wykorzystali aplikacje, które rozwijały logiczne myślenie i kreatywność.
wicedyrektor Elżbieta Bednarek
Opublikowała Anna Janik