Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Aktywna Tablica

Aktywna Tablica

Wyposażenie szkoły w tablice interaktywne daje szansę na edukację na poziomie XXI wieku. Społeczeństwo cyfrowe - to realia egzystencji i funkcjonowania naszych uczniów, dlatego też przed edukacją wyzwanie - wychodzić naprzeciw, dotrzymywać kroku postępowań w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych. 

W roku szkolnym 2018/2019 w Szkole Podstawowej nr 202 w Łodzi realizujemy rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych "Aktywna tablica".

Efekty sposobu nauczania i uczenia się:

  • zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów,
  • znacznie większa różnorodność wykorzystanych materiałów edukacyjnych w czasie lekcji,
  • możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
  • dostęp do różnorodnych programów i bieżących informacji znajdujących się w komputerze i internecie.

W ramach realizacji programu rządowego wzięliśmy udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli TIK w nauczaniu pod nazwą "Aktywna tablica w łódzkich szkołach" współpracując ze szkołami SP 168, SP 205, SP 192, SP Stowarzyszenia Oświatowego Twoja Szkoła.

Sposoby realizacji:

  • wymiana poglądów i doświadczeń,
  • dzielenie się przykładami dobrych praktyk - lekcje modelowe,
  • uczestniczenie w wydarzeniach VI Weekend z technologią informacyjną w ŁCDNiKP,
  • stosowanie TIK w procesie edukacyjnym na każdym etapie edukacyjnym.

W Szkole Podstawowej nr 202 odbyła się lekcja modelowa z elementami oceniania kształtującego, korelująca geografię z językiem niemieckim "Wielobarwność krajów Europy".

Celem ogólnym było popularyzowanie wiedzy o krajach Europy. Kryteria sukcesu/ Ma Co Be ZU to:

ugruntowanie wiedzy nt. walorów turystycznych Europy i posługiwania się w języku niemieckim podstawowymi pojęciami związanymi z geografią Europy.Na lekcji wykorzystano komputer, rzutnik multimedialny, tablice multimedialne i inne.

W ramach programu "Aktywna tablica" zrealizowany został blok lekcji, które dały możliwość prezentowania umiejętności informatycznych uczniów II etapu edukacyjnego:

  • tworzenie bloków w programie Scratch,
  • zgadywanie liczb w programie Scratch,
  • gry w Scratchu.

Uczniowie wykorzystali aplikacje, które rozwijały logiczne myślenie i kreatywność.

                                                                  wicedyrektor Elżbieta Bednarek

                                                                   Opublikowała Anna Janik