Czytelniczy BingoBoy
Bingo Boy READS WITH KIDS
Ogólnopolski projekt czytelniczy dla 'zerówek' i klas 1-3 w oparciu o założenia metody globalnej
Klasa 1 d, pod opieką wychowawczyni Julity Szadkowskiej bierze udział w projekcie czytelniczym BINGO BOY READS WITH KIDS opartym o założenia metody globalnej, zwanej inaczej czytaniem całowoyrazowym, a jego głównym celem jest umożliwienie dzieciom szybkiego startu w naukę samodzielnego czytania po angielsku na wczesnym etapie nauki języka obcego, zainteresowanie ich światem książek, rozwijanie słownictwa i płynności mówienia, poprawa koncentracji oraz zapobieganie uzależnieniu od komputera. Czytanie globalne to rodzaj wspaniałej zabawy, która sprawia, że dzieci zaczynają czytać wcześnie i czerpią z tej umiejętności ogrom radości! Czytanie globalne wpływa na szybki rozwój mowy, pobudza wyobraźnię, daje możliwość częstych powtórek językowych, oswaja dzieci z tekstami drukowanymi i pozwala im swobodnie wkraczać w świat anglojęzycznych lektur. Im wcześniej zainteresujemy dzieci światem książek, tym szybciej i lepiej zaczną samodzielnie czytać! Wczesny start w samodzielne czytanie po angielsku powinien być zorganizowany w formie aktywizujących zabaw językowych, połączonych z ruchem i śpiewaniem piosenek, które są tematycznie związane z wybranymi lekturami. W projekcie tym dziecko często prezentuje swoje umiejętności czytelnicze osobom ze swojego otoczenia, zapisuje na ostatniej stronie swojej książeczki imiona osób, którym przeczytało ją na głos i dzięki temu zabiegowi ma możliwość ustawicznego utrwalania treści czytanych książek. Wzmacnia tym samym poczucie własnej wartości.
Pomysłodawcą i organizatorem projektu BINGO BOY READS WITH KIDS jest autorka podręczników i wielu innych publikacji do nauki języka angielskiego, ANNA WIECZOREK, prowadząca wydawnictwo BINGO BOOKS: www.bingobooks.eu
Projekt czytelniczy BINGO BOY READS WITH KIDS to nowy sposób na efektywne zapamiętywanie nowych zwrotów po angielsku, uczenie się płynności mówienia, intuicyjne poznawanie gramatyki, a nade wszystko – zaszczepienie dzieciom miłości do książek! Książki, które są źródłem wiedzy i mądrości, stanowią także remedium na stres oraz uzależnienie od smartfonów. Realizacja projektu opiera się na czytaniu wybranych książeczek, spośród 21 lekturach tematycznych napisanych w oparciu o zakresy tematyczne, leksykalne i strukturalne międzynarodowych egzaminów językowych dla dzieci Cambrigde Young Learners na poziome STARTERS Plus. Pierwszaki na początek wybrały dwa tytuły: „The Hippo Family” oraz „Hugo the Artist”, ponadto realizujemy dodatkowe zadania projektowe jak nauka piosenek, rymowanek, tworzenie własnych książeczek.
Cele projektu:
- zainteresowanie dzieci czytelnictwem w języku angielskim i wskazanie na płynące z tego korzyści,
- zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez atrakcyjną formę realizacji zajęć językowych,
- wprowadzanie dzieci w świat dwujęzycznych książek poprzez zabawy i ćwiczenia, rozwijające wszystkie zmysły i kompetencje językowe,
- wzbogacenie zakresu słownictwa i nowych struktur zdaniowych przydatnych w codziennej komunikacji,
- rozwijanie kreatywności językowej - proponowane lektury inspirują dzieci do wielu twórczych działań i pozwalają na przeprowadzenie szeregu
- ćwiczeń rozwijających wszystkie zmysły i sprawności językowe,
- integracja treści nauczania edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego poprzez realizację tej samej tematyki i treści na lekcjach języka obcego i ojczystego,
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez umożliwienie wczesnej nauki samodzielnego czytania po angielsku metodą globalną w czasie i tempie odpowiednim dla uczniów z trudnościami w nauce,
- zachęcanie do samodzielności w procesie uczenia się i brania na siebie odpowiedzialności za swój proces edukacyjny,
- wzmacnianie motywacji uczniów do ustawicznego kształcenia się i zdobywania nowych umiejętności,
- prezentacja umiejętności czytelniczych przed rodzicami opiekunami i środowiskiem szkolnym oraz pozaszkolnym
Więcej informacji w filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Jpy3CSMmR7o