Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czytelniczy BingoBoy

Bingo Boy  READS WITH KIDS 

Ogólnopolski projekt czytelniczy dla 'zerówek' i klas 1-3  w oparciu o założenia metody globalnej 

Klasa 1 d, pod opieką wychowawczyni Julity Szadkowskiej bierze udział w projekcie czytelniczym BINGO BOY READS WITH KIDS opartym o założenia metody globalnej, zwanej inaczej czytaniem całowoyrazowym, a jego głównym celem jest umożliwienie dzieciom szybkiego startu w naukę samodzielnego czytania po angielsku na wczesnym etapie nauki języka obcego, zainteresowanie ich światem książek, rozwijanie słownictwa i płynności mówienia, poprawa koncentracji oraz zapobieganie uzależnieniu od komputera. Czytanie globalne to rodzaj wspaniałej zabawy, która sprawia, że dzieci zaczynają czytać wcześnie i czerpią z tej umiejętności ogrom radości! Czytanie globalne wpływa na szybki rozwój mowy, pobudza wyobraźnię, daje możliwość częstych powtórek językowych, oswaja dzieci z tekstami drukowanymi i pozwala im swobodnie wkraczać w świat anglojęzycznych lektur. Im wcześniej zainteresujemy dzieci światem książek, tym szybciej i lepiej zaczną samodzielnie czytać! Wczesny start w samodzielne czytanie po angielsku powinien być zorganizowany w formie aktywizujących zabaw językowych, połączonych z ruchem i śpiewaniem piosenek, które są tematycznie związane z wybranymi lekturami. W projekcie tym dziecko często prezentuje swoje umiejętności czytelnicze osobom ze swojego otoczenia, zapisuje na ostatniej stronie swojej książeczki imiona osób, którym przeczytało ją na głos i dzięki temu zabiegowi ma możliwość ustawicznego utrwalania treści czytanych książek. Wzmacnia tym samym poczucie własnej wartości. 

Pomysłodawcą i organizatorem projektu BINGO BOY READS WITH KIDS jest autorka podręczników i wielu innych publikacji do nauki języka angielskiego, ANNA WIECZOREK, prowadząca wydawnictwo BINGO BOOKS: www.bingobooks.eu 

Projekt czytelniczy BINGO BOY READS WITH KIDS to nowy sposób na efektywne zapamiętywanie nowych zwrotów po angielsku, uczenie się płynności mówienia, intuicyjne poznawanie gramatyki, a nade wszystko – zaszczepienie dzieciom miłości do książek! Książki, które są źródłem wiedzy i mądrości, stanowią także remedium na stres oraz uzależnienie od smartfonów. Realizacja projektu opiera się na czytaniu wybranych książeczek, spośród 21 lekturach tematycznych napisanych w oparciu o zakresy tematyczne, leksykalne i strukturalne międzynarodowych egzaminów językowych dla dzieci Cambrigde Young Learners na poziome STARTERS Plus. Pierwszaki na początek wybrały dwa tytuły: „The Hippo Family” oraz „Hugo the Artist”, ponadto realizujemy dodatkowe zadania projektowe jak nauka piosenek, rymowanek, tworzenie własnych książeczek. 

 Cele projektu: 

  • zainteresowanie dzieci czytelnictwem w języku angielskim i wskazanie na płynące z tego korzyści, 
  • zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez atrakcyjną formę realizacji zajęć językowych, 
  • wprowadzanie dzieci w świat dwujęzycznych książek poprzez zabawy i ćwiczenia, rozwijające wszystkie zmysły i kompetencje językowe, 
  • wzbogacenie zakresu słownictwa i nowych struktur zdaniowych przydatnych w codziennej komunikacji, 
  • rozwijanie kreatywności językowej - proponowane lektury inspirują dzieci do wielu twórczych działań i pozwalają na przeprowadzenie szeregu 
  • ćwiczeń rozwijających wszystkie zmysły i sprawności językowe, 
  • integracja treści nauczania edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego poprzez realizację tej samej tematyki i treści na lekcjach języka obcego i ojczystego, 
  • wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez umożliwienie wczesnej nauki samodzielnego czytania po angielsku metodą globalną w czasie i tempie odpowiednim dla uczniów z trudnościami w nauce, 
  • zachęcanie do samodzielności w procesie uczenia się i brania na siebie odpowiedzialności za swój proces edukacyjny, 
  • wzmacnianie motywacji uczniów do ustawicznego kształcenia się i zdobywania nowych umiejętności, 
  • prezentacja umiejętności czytelniczych przed rodzicami opiekunami i środowiskiem szkolnym oraz pozaszkolnym 

Więcej informacji w filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Jpy3CSMmR7o