Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacje pedagogiczne

INNOWACJE PEDAGOGICZNE NAUCZYCIELI NASZEJ SZKOŁY

  •  INFORMATYKA "PROGRAMUJĘ, BO TO CZUJĘ"- autor p. Anna Janik

Innowacja skierowana jest do uczniów klas V, z uwzględnieniem podziału na grupy, w których uczy nauczyciel wprowadzający innowację.

 CEL GŁÓWNY

 Poznawanie szerokiego wachlarza dostępnych środowisk programistycznych adekwatnych do wieku.

 CELE SZCZEGÓŁOWE

  • Umożliwienie uczniom nauki programowania polegającej na rozszerzeniu treści wynikających z podstawy programowej nauczania ogólnego.
  • Rozbudzanie potrzeb poznawczych i zainteresowań informatycznych uczniów w tym zainteresowań programistycznych.
  • Rozwijanie umiejętności myślenia algorytmicznego i problemowego.
  • Przygotowanie do aktywnego i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie informacyjnym.
  • Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej.
  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy, kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
  • Rozbudzanie zainteresowań informatyką.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną i grupy.
  • Wdrażanie do wspólnego podejmowania działań i planowania pracy.
  • Kształcenie i doskonalenie umiejętności pracy w zespole.
  • Umożliwianie poznawania swoich mocnych i słabych stron.

  ZASADY REALIZACJI INNOWACJI

      Przeprowadzając innowację będą brane pod uwagę:

  • użyteczność innowacji – zaspokojenie potrzeb uczestników;
  • trafność – wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów biorących udział w innowacji;
  • efektywność oraz skuteczność – jakie efekty przyniosły działania w ramach innowacji oraz czy zostały zrealizowane jej cele;
  • interaktywność – poziom komunikacji pomiędzy prowadzącym zajęcia nauczycielem a uczniami biorącymi udział w innowacji oraz jej jakość i częstotliwość;
  • dynamiczność – ciągła obserwacja realizacji zadań oraz dokonywanie na bieżąco niezbędnych modyfikacji;
  • jawność – efekty pracy uczniów biorących udział w innowacji udostępniane w różnych materiałach oraz na stronie WWW;
  • trwałość – efekty innowacji będą trwale widoczne po zakończeniu innowacji.

Grupa uczniów będzie mogła rozwijać swoje zdolności i umiejętności podczas 1 godziny w każdym miesiącu na zajęciach lekcyjnych, na których realizujemy cykl zajęć z programowania i kodowania.

W ramach zajęć innowacyjnych uczniowie będą korzystali z zasobów Internetu „Lekcje w sieci”, które umożliwią poprzez zabawę rozwiązanie algorytmu z zachowaniem odpowiedniego stopnia trudności. Algorytmy dotyczą różnych dziedzin życia i dostosowane są do zainteresowań dzieci.

Uczniowie wykonają szereg działań on-line w ramach Tygodnia Kodowania, żeby zdobyć Europejski Certyfikat z Kodowania” Code Week”. Działania naszych uczniów odbędą się pod hasłem tej innowacji „Programuję, bo to czuję”.

Wykorzystamy również w pracy własnej zestawy  edukacyjne z interaktywnym kursem programowania Scottie Go! Przy wykorzystaniu tabletów uczniowie będą mogli pomóc bohaterowi Scottiemu pokonać kolejny etap, który pomoże mu wrócić do domu. W każdym etapie dzieci układają papierowe klocki uczące logicznego myślenia, a poprawność naszego działania sprawdzi oprogramowanie zainstalowane na tabletach.

Duże znaczenie mają zajęcia z programowania w Scratchu. Uczniowie będą pracowali w najnowszej wersji on- line, która wzbogacona jest o nowe narzędzia programistyczne.

Następnym językiem programowania jest Baltie. Główny bohater- czarodziej przeprowadzi uczniów przez kolejne ciekawe zagadnienia, wymagające jednak wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia.

Ostatnim w tym cyklu językiem programowania będzie PixBlocks. Jest to język blokowy, bardzo przyjazny dla dzieci. Uczniowie układają różnorodne skrypty opierając się w dużej mierze na algorytmach, w których uwzględniony jest  stopień trudności. Szereg ćwiczeń wprowadza w szerszy obszar zagadnień z programowania.


  • JĘZYK ANGIELSKI  "LEARNING ENGLISH - A KEY TO YOUR SUCCESS"- autor p. Anna Gaj

Innowacja ma na celu podniesienie efektywności nauczania oraz wyników na egzaminie z języka angielskiego.
Innowacja została opracowana do programu Brainy oraz Repetytorium z myślą o uczniach, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania językowe oraz podnosić swój poziom języka angielskiego we wszystkich umiejętnościach.
Innowacja będzie realizowana przez grupę pierwszą klasy 6c oraz 6d w kolejnych 3 latach cyklu kształcenia.
Nowatorstwo innowacji polega na wprowadzeniu do obowiązującego programu dodatkowych zaawansowanych treści leksykalno-gramatycznych oraz treści z kultury.
Celem wprowadzenia innowacji jest podniesienie poziomu kształcenia w zakresie języka angielskiego, zdobycie przez uczniów większej pewności siebie w posługiwaniu się językiem obcym.


  • MATEMATYKA "ZAWODOWA MATEMATYKA" autor p. Mirosława Maj

Innowacja „Zawodowa matematyka” jest moją odpowiedzią na standardowe pytanie uczniów, które tak często pada podczas zajęć matematyki „Gdzie w przyszłości będę mógł skorzystać z matematyki? ”, przybliżenie możliwości zapoznania się z zawodami, które być może wybiorą w życiu dorosłym, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej.

Na podstawie obserwacji podczas dotychczasowej pracy w szkole zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje praktycznego spojrzenia na matematykę oraz konkretnych przykładów wykorzystania jej elementów w życiu codziennym. Uczniowie podczas zajęć poznają definicje i twierdzenia matematyczne, które wykorzystują wyłącznie przy rozwiązywaniu zadań często niemającym związku z tym, z czym spotykają się poza murami szkoły, co prowadzi do niechęci ze strony młodzieży do nauki matematyki.

Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była potrzeba pokazania dzieciom praktycznej strony tej dziedziny wiedzy. Podczas rozmów z uczniami zauważyłam również, że szukają oni pomysłu na to, czym mogliby zajmować się w przyszłości. Często nie widzą związku między swoimi zainteresowaniami i pasją, a zawodami, które znają. Okazuje się, że młodzież nie zdaje sobie sprawy jak duży jest wachlarz możliwości. Postanowiłam zatem połączyć zagadnienie praktycznej strony matematyki z różnymi zawodami i tym samym pomóc uczniom odnaleźć samemu odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań związanych zarówno z matematyką jak i tych dotyczących ich zainteresowań i przyszłości.

Niniejsza innowacja ma na celu pokazanie występowania matematyki w każdej dziedzinie życia oraz szerzenie praktycznej wiedzy matematycznej z wykorzystaniem m. in. nowych metod pracy podczas zajęć lekcyjnych i spotkań z ludźmi z różnych dziedzin zawodowych. Ma ona zachęcić i motywować uczniów do praktycznego spojrzenia na przedmiot matematyki, a tym samym zwiększenie zainteresowania tym przedmiotem i poszerzanie wiedzy matematycznej.


  • „OD ZMYSŁU DO UMYSŁY CZYLI WCZESNA DIAGNOZA KROKIEM DO SZKOLNYCH SUKCESÓW”

          autorzy: p. Beata Nadarzyńska,  p. Agnieszka Szubska

W procesie uczenia się znaczącą rolę odgrywają zmysły. Mózg człowieka  odbiera  każdego dnia setki bodźców i lepiej bądź gorzej poddaje  je analizie i interpretacji. Niestety, obserwuje się u dzieci, że coraz częściej proces ten przebiega niewłaściwie. Problem może pojawić się zarówno w odbiorze, jak i interpretacji danej informacji, ale także w odnoszeniu jej do posiadanych już doświadczeń. Nawet drobne zaburzenia w pracy zmysłów  mogą utrudniać dziecku opanowanie  umiejętności szkolnych.

 Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego), przedsionkowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego. Objawy dysfunkcji integracji sensorycznej najczęściej manifestują się:  wzmożoną lub obniżoną wrażliwością na bodźce, niewłaściwym poziomem uwagi, obniżonym poziomem koordynacji ruchowej, opóźnionym rozwojem mowy, nieprawidłowym poziomem aktywności ruchowej, trudnościami w zachowaniu, trudnościami w nauce.

Dlatego niezwykle ważne jest obserwowanie dzieci i  interwencja w sytuacji, kiedy jakieś zachowania wzbudzają niepokój. Szybka diagnoza i skierowanie dziecka z trudnościami do odpowiednich specjalistów i instytucji zapewni im szybką wszechstronną pomoc i możliwość osiągniecie sukcesów w szkole.

Celem  innowacji jest wczesna interwencja diagnostyczna, wsparcie rodziców w dalszym postępowania diagnostycznym, szybkie i trafne uzyskiwania wsparcia od specjalistów w odniesieniu do uczniów  ze specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, efektywnie objęcia dzieci pomocą psychologiczno- pedagogiczną w szkole oraz zapobieganie niepowodzeniom szkolnym u uczniów.


  •  "ENGLISH IS FUN" - p. Julita Szadkowska

Czas realizacji: wrzesień 2023 – czerwiec 2026

Innowacja przeznaczona jest dla uczniów klasy 1 d, ma na celu nauczanie języka angielskiego w toku zajęć edukacji wczesnoszkolnej, wprowadzając dwujęzyczne nauczanie wybranych treści programowych.

Zadaniem innowacji jest łączenie języka angielskiego z treściami kształcenia edukacji wczesnoszkolnej (rodzina, koledzy, szkoła, tradycje i zwyczaje, kolory, zabawki, rośliny, zwierzęta, zwroty grzecznościowe, kalendarz, pogoda).

Nowa podstawa programowa z języka angielskiego dla klas młodszych zakłada integrowanie treści edukacji wczesnoszkolnej z językiem angielskim, prowadzenie lekcji edukacji kulturowej.

Innowacja będzie polegać na rozszerzeniu tego założenia. Język angielski będzie obecny na moich lekcjach każdego dnia, a nie tylko na lekcjach języka angielskiego dwa razy w tygodniu. Decyzje związane z rozszerzaniem słownictwa, treści z języka angielskiego będą podejmowane na bieżąco, w zależności od stopnia opanowania materiału przez uczniów. Zamierzam w klasie wykorzystywać język angielski do wydawania prostych poleceń, przy czynnościach porządkowych,  próśb typu: wstań, usiądź na krześle, usiądź na dywanie, otwórz książkę, wskaż, podnieś rękę, powtórz, umyj ręce, zróbcie koło itp. Moi uczniowie będą mieli okazję do codziennej zabawy z językiem angielskim poprzez ruch, śpiew, recytację wierszy, gry stolikowe, ćwiczenia interaktywne.  Wspólnie z uczniami stworzymy kącik językowy, będziemy organizować tematyczne wystawy prac uczniów w klasie, z okazji świąt, uroczystości, dotyczące zmian pogodowych. Uczniowie będą mieli okazję zaprezentować swoje nowe umiejętności językowe podczas szkolnych występów takich jak: ślubowanie klas pierwszych, jasełka, dzień rodziny, zakończenie roku szkolnego.

CELE INNOWACJI

Ogólne:

  • osłuchanie się z językiem angielskim, rozbudzanie zainteresowania językiem obcym i odmienną kulturą
  • kształtowanie motywacji do nauki języka angielskiego poprzez zintegrowaną i zabawową formę zajęć
  • wyrównywanie szans dla uczniów posiadających mniejsze zdolności językowe lub pamięć
  • stworzenie lepszego startu do nauki języka angielskiego w klasie 4

Szczegółowe:

Uczeń:

  • powtarza wyrazy i proste zdania, zna słownictwo w zakresie następujących tematów:
    • ja i moi bliscy
    • moje miejsce zamieszkania
    • popularne zawody
    • mój dzień, moje zabawy
    • jedzenie, sklep,
    • mój czas wolny, wakacje
    • święta i tradycje
    • moje samopoczucie
    • przyroda wokół mnie
    • świat baśni i wyobraźni
  • recytuje wiersze, śpiewa piosenki w języku angielskim,
  • rozumie proste wypowiedzi ustne, reaguje za polecenia, rozumie sens prostych historyjek, wspomaganych obrazem
  • przepisuje proste wyrazy i zdania,
  • pisze proste wyrazy i zwroty,
  • czyta proste teksty,
  • przedstawia siebie w języku angielskim, mówi o swoich emocjach, wyraża swoje upodobania,
  • współpracuje z rówieśnikami.

METODY I SPOSOBY PRACY:

Najważniejsze metody w czasie trwania innowacji:

  • metoda reagowania całym ciałem (Total Physical Responses)
  • metoda bezpośrednia (metoda konwersacyjna)
  • metoda audiolingwalna (dryl językowy)
  • gry i piosenki
  • zajęcia plastyczne
  • opowiadanie historyjek

Po zakończeniu każdego roku szkolnego będzie przeprowadzona ewaluacja, opierająca się na obserwacji postępów uczniów,  analizie prac eksponowanych w klasie oraz występów artystycznych i bieżącej aktywności. Uczniowie będą tworzyć albumy, karty świąteczne, projekty tematyczne, wykonywać karty pracy, testy. Osiągniecia uczniów będą przedstawiana rodzicom podczas klasowych spotkań oraz w formie sprawozdania dyrektorowi szkoły.