Tydzień życzliwości - akcja Samorządu Szkolnego 4-8.
Codziennie od poniedziałku do piątku są wyzwania umieszczone na tablicy Samorządu Uczniowskiego na drugim piętrze i w Librusie.
Samorząd proponuje:
poniedziałek: uśmiechnij się szeroko do wszystkich osób w swojej klasie i do trzech osób nie ze swojej klasy (uczniów/nauczycieli/pracowników niepedagogicznych)
poza szkołą: spraw dziś swojemu rodzicowi jakąś przyjemność
wtorek: powiedz „dzień dobry” wszystkim dorosłym osobom spotkanym na szkolnym korytarzu i ”cześć” pięciu osobom nie ze swojej klasy
poza szkołą: powiedz „dzień dobry” komuś, z kim będziesz się dziś mijał na ulicy
środa: przybij piątkę ze wszystkimi ze swojej klasy i z pięcioma osobami spoza klasy
poza szkołą: porozmawiaj z kimś, kto tego potrzebuje
czwartek: powiedz komplement trzem uczniom spotkanym na korytarzu (nie ze swojej klasy)
poza szkołą: dotrzymaj towarzystwa komuś, kto jest samotny
piątek: podaruj swój czas i uwagę (np. jedną przerwę) koleżance/koledze z którymi bardzo rzadko (albo w ogóle nie) rozmawiasz
poza szkołą: wyręcz rodzica w jakimś obowiązku
Przez cały tydzień będzie działała „poczta życzliwości” – będzie można napisać coś miłego koleżance, koledze, nauczycielowi, innym osobom z naszej szkoły (docenić pracę np. pań w kuchni, pielęgniarek, sprzątaczek, panów konserwatorów), ale także rodzicowi. Napisane kartki z danymi adresata (imię nazwisko, klasa - komu przekazać) wrzucamy do szkolnej „skrzynki życzliwości”, która będzie stała na ławce przy pokoju nauczycielskim. Kartki mogą być anonimowe, ale miło by było, gdyby były podpisane, by adresat wiedział, komu podziękować.
Kartki, listy będą rozdane na początku kolejnego nowego tygodnia.
Wychowawców prosimy, by na godzinie wychowawczej pomogli nam zorganizować zabawę w cichego życzliwego przyjaciela. Zabawa polega na tym, że każdy uczeń losuje imię i nazwisko kolegi z klasy, któremu przez tydzień stara się dyskretnie umilać dni. Można przygotowywać drobne podarunki (własnoręcznie zrobione), smakołyki lub po prostu być bardziej życzliwym w stosunku do tej osoby. Po upływie tygodnia – na kolejnej godzinie wychowawczej uczniowie przedstawiają swoje domysły odnośnie do tego, kto był ich cichym przyjacielem, a następnie wszyscy przyjaciele się ujawniają.
Opiekunowie Samorządu 4-8